Rezumatul proiectului
Poluarea excesiva produsa de motoarelor de avion trebuie redusa drastic datorita noilor norme de protectie a mediului In incercarea de a reduce emisiile de noxe NOx motoarele aeroreactoere de generatie viitoare vor fi caracterizate de arderi cu amestec sarac (marirea raportului aer/combustibil) Aceasta imbunatatire conduce, printre altele, cat mai aproape de limita de stingere a flacarii, ceea ce inseamna reducerea temperaturii la care se face arderea In aceste conditii se micsoreaza emisiile poluate, dar apar instabilitatile termoacustice Rezonanta acustica indusa de fluctuatiile emisiei de caldura pot genera oscilatii mari de presiune in interiorul camerei de ardere Aceste instabilitati termoacustice pot induce, pe langa cresterea emisiei sonore, chiar deteriorarea proprietatilor mecanice ale structurii
|
Activitatile si responsabilitatile aferente fiecarui participant
CO, P1, P2 - Cercetari privind instalatiile experimentale
CO, P1 - Cercetari privind simularile numerice in domeniu
CO, P1, P2, P3 - Achizitonarea de echipamente si software, Stabilirea geometriei si parametrilor necesari instalatiei experimentale, Simularea numerica cu cod CFD a cazului rece, Simularea numerica cu cod CFD a cazului cald, Stabilirea frecventelor dominante la cazurile cald si rece
CO, P3 - Schema de principiu si elaborarea programului de teste, Instrumentarea pentru instalatia experimentala, Desenele de executie pentru instalatia experimentala, Fabricarea camerei de ardere experimentala, Instalarea pe stand a camerei si a echipamentelor, Experimentarea la rece a cazului test, Experimentarea la cald a cazului test
CO, P1, P2 - Compararea si interpretarea rezultatelor obtinute in urma experimentarilor cu cele obtinute cu programul de CFD, Propunerea unui sistem de control activ al perturbatiilor, Publicarea rezultatelor la conferinte si in jurnale de specialitate
|