ESPOSA - Efficient Systems and Propulsion for Small Aircraft
Program : FP7
Nr. Contract : 284859
Consortiu :
Cehia : Prvni Brnenska Strojirna Velka Bites A.S. - coordonator, Honeywell International S.R.O., Unis A.S., Jihostroj A.S., Evektor Spol. S.P.O., Vyzkumny a Zkusebni Letecky Ustav A.S., Vysoke Uceni Technicke v Brne
Ucraina : Zaporozhte Machine Building Design Bureau Progress State Enterprise Named After Academician A.G. Ivchenko, Motor Sich J.S.C.
Italia : Avio S.P.A., Piaggio Aero Industries S.P.A., Centro Italiano Richerche Aerospaziali S.C.P.A., Universita degli Studi di Padova
Belgia : Universite Libre de Bruxelles, Winner S.C.S., Centre de Recherche en Aeronautique A.S.B.L.
Polonia : Wytwornia Sprzetu Komunikacyjnego P.Z.L. - Rzeszow S.A., Zaklady Lotnicze Marganski & Myslowski S.P. Zoo, Instytut Lotnictwa, Politechnika Warszawszka, Politechnika Rzeszowska im Ignacego Lukasiewicza P.R.Z.
Turcia : Tusas Motor Sanayi A.S., Atard Savunma ve Havacilik Sanayi Ileri Teknoloji, Uygulamalari Arastirma Gelistirme A.S., Tobb Ekonomi ve Teknoloji Universitesi
Germania : Zollern GmbH & Co. K.G., Sysgo A.G., Grob Aircraft A.C., Fraunhofer Gesellschaft zur Foerderung Angewandten Forschung E.V., Technische Universitaet Muenchen
Marea Britanie : Materials Engineering Research Laboratory Limited
Spania : Fundacion Tecnalia Research & Innovation
Romania : Institutul National de Cercetari Aerospatiale Elie Carafoli S.A., Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare Comoti
Olanda : Stichting Nationaal Lucht en Ruimtevaar Laboratorium, Technische Universiteit Delft
Rusia : Central Institute of Aviation Motors
Finlanda : Teknologian Tutkimuseskus V.T.T.
Ungaria : Budapesti Muszaki es Gazdasagtudomanyi Egyetem
Slovacia : Technical University Kosice
Obiectivul proiectului : Obiectivele proiectului decurg din telurile Agendei de Cercetare Strategică (SRA 2) definite de grupul ACARE şi din implementarea acestora în Programul de Lucru 2011. Proiectul va pune la dispoziţia industriei generale de aviaţie europene capacităţi sporite de a dezvolta şi utiliza sisteme de propulsie ieftine şi acceptabile din punct de vedere ecologic şi sisteme aviatice sigure, minimizând costurile de exploatare şi crescând nivelurile de siguranţă. Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea din punct de vedere al costurilor a serviciilor de transport aerian puse la dispoziţie de avioanele comerciale mici. Acest obiectiv poate fi atins numai cu ajutorul unor sisteme de propulsie moderne, eficiente şi accesibile din punct de vedere al costurilor. Proiectul are ca scop reducerea costurilor de achiziţie a motoarelor de aviaţie de putere mică, punând astfel la dispoziţia producătorilor de avioane o gamă mai bună de motoare eficiente. Aceasta implică găsirea unui echilibru optim între preţ, care trebuie să fie acceptabil pentru sectorul avioanelor mici, şi randament al motorului.
Durata proiectului : 48
Data inceperii : 09.2011
Bugetul partenerului din România pentru întregul proiect (în EURO)
Sursa Bugetului |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
TOTAL |
Comisia Europeană |
250.570,25 |
449.528,00 |
70.548,50 |
18.990,50 |
789.637,25 |
Cofinanțare (UEFISCDI) |
81.856,75 |
148.176,00 |
21.849,50 |
4.663,50 |
256.545,75 |
Surse proprii |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Total proiect |
332.427,00 |
597.704,00 |
92.398,00 |
23.654,00 |
1.046.183,00 |
Valoarea totala a proiectului : 24.999.800 euro
Contact : dr. ing. Ionut PORUMBEL ionut.porumbel@comoti.ro